یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

بودجه توسط وایمکسی ها تامین شود؛

تجهیزات وایمکس را می توانیم در داخل تولید کنیم

وايمکس

جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳:۰۰


مدیرعامل شرکت فنون ارتباطات سیار با بیان اینکه بخش خصوصی و دولتی هیچ حمایتی از تولید داخلی نمی کنند، اعلام کرد: در صورتی که اپراتورهای وایمکس بودجه تحقیقاتی در اختیار تولید کنندگان قرار دهند، امکان تولید تجهیزات این سرویس در داخل کشور فراهم می شود.

وایمکس نیوز - غلامرضا بهروزی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هیچ یک از تجهیزات سرویس وایمکس در داخل کشور تولید نمی شود، گفت: چنانچه این اپراتورها بودجه تحقیقاتی در اختیار تولید کنندگان قرار دهند امکان تولید این تجهیزات نیز در داخل کشور فراهم می شود.
وی با بیان اینکه تولید داخل قابلیت فعالیت در این حوزه را دارد، گفت: این اقدام می تواند روشی برای حمایت از تولید داخل باشد.
بهروزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمامی مجراهای قانونی برای ورود تجهیزات خارجی به داخل کشور باز است، افزود: با این شرایط وضعیت تولید داخل نسبت به گذشته وخیم تر می شود.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد با اپراتورهای تلفن همراه در چند سال گذشته گفت: تولید داخل نه تنها از سوی اپراتورهای تلفن همراه هیچ گونه حمایتی نمی شود، بلکه آنها تمامی قراردادهای گذشته را فسخ کرده اند.
وی اعلام کرد: تجارت سال های گذشته در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی بیانگر این امر است که تولیدات داخل نه تنها می تواند در داخل کشور موفق باشند بلکه از این پتانسیل برخوردار است که در سطح بین المللی فعالیت کند.
این در حالی است که به دلیل اینکه محصول داخلی برای سرویس وایمکس توسط شرکت های داخلی تولید نشده است اپراتورهای وایمکس بیشتر تجهیزات خود را از شرکت های چینی و کره ای تامین می کنند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو